Német versenyjogi vizsgálat a Google Showcase ellen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A német versenyhatóság vizsgálja a Google News Showcase platformját, amely híreket kínál a techóriás hírportálján és a versenyhatóság szerint hátrányos lehet a kiadók közötti versenyre.

A Google-lal folytatott együttműködés vonzó lehet a kiadók és más hírszolgáltatók számára, és jobb információs szolgáltatásokat kínálhat a fogyasztóknak. „Biztosítani kell azonban, hogy ez ne vezessen diszkriminációhoz az egyes kiadók között” – áll a versenyhatóság közleményében.

„A Google erős pozíciója a végfelhasználókhoz való hozzáférésben sem vezethet a kiadók vagy más hírszolgáltatók közötti verseny korlátozásához.”

Válaszul a Google elmondta, hogy a tavaly ősszel piacra dobott Showcase-terméke az újságírás támogatását szolgálja, olyan termékekre és forrásokra építve, amelyekből minden kiadó profitálhat.

Google Showcase

„A Showcase egy nemzetközi licencprogram a hírekhez – a partnerek kiválasztása objektív és megkülönböztetéstől mentes kritériumok alapján történik, és a partnerek tartalmait nem részesítik előnyben a rangsorban” – nyilatkozta Kay Oberbeck szóvivő. Hozzátette, hogy a Google együttműködik a versenyhatósággal.

Néhány napon belül ez a második ügy a Google ellen, miután a német versenyjogi testület vizsgálatot indított arról, hogy az amerikai keresőóriás visszaél-e a piaci erőfölényével a felhasználói adatok kezelésében.

A bonni központú versenyhatóság a német versenyjogi törvények közelmúltbeli reformjának eredményeképpen kibővített hatáskörrel jár el, amelyet már fel is használt a Facebook és az Amazon adatkezelési gyakorlatának vizsgálatára.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.