Uniós vizsgálat a Facebook ellen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vizsgálatot indít a Facebook ellen az Európai Bizottság. Az eljárás célja, hogy kiderítsék, valóban megsérti-e a versenyszabályokat a közösségi oldal az apróhirdetések piacán.

Az EU szakértői már három körben kérdezték ki a Facebookot és versenytársait. Azt szeretnék kideríteni, hogy torzítja-e a piacot az, hogy az amerikai óriásvállalat ingyenes hirdetési felületet nyújt kétmilliárd felhasználójának.

A szolgáltatást 2016-ban indította a cég, a felhasználók azóta ingyen adhatnak és vehetnek bármit a Facebook Marketplace nevű felületén.

Facebook Marketplace

Az Európai Unió és az amerikai cég között már hosszú ideje feszült a viszony, de egyelőre ők az egyetlenek, amelyek eddig el tudták kerülni a hivatalos eljárást. A Microsoft, az Amazon, az Apple és a Google ellen már korábban vizsgálatot indított az Unió.

A Facebook ellen zajlik egy brit vizsgálat is. Ebben azt szeretnék kideríteni, hogy a cég valóban gyűjt-e olyan adatokat, amelyekkel károkat okozhat versenytársainak az online hirdetési piacon.

(hu.euronews.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.