Hírszerzők teljesítménye
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az MvM rendeletet alkotott az Információs Hivatal hivatásos állománya teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, az azok alkalmazásához kapcsolódó eljárási szabályokról, valamint a minősítés tartalmi és eljárási szabályairól.
A 3/2016. (I. 11.) MVM rendelet értelmező rendelkezése szerint
- értékelő vezető: a munkáltatói jogkör gyakorlója, illetve akire a munkáltatói jogkör gyakorlója aki a teljesítményértékelés ajánlott elemeinek értékelésével kapcsolatos jogkört átruházza;
- értékelt személy: az Információs Hivatal hivatásos állományának tagja (a továbbiakban: hivatásos állomány tagja), akinek a teljesítményét e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni;
- fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek munkavégzéshez kötődőek és a munkavégzésen kívüliek;
- kompetencia: a polgári hírszerzési tevékenységgel összefüggő feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;
- kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;
- munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az értékelő vezető által támogatott, intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzés, illetve önképzés eredményeként elérendő cél, amely elősegíti a hivatali feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség és képesség alkalmazását;
- munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;
- vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.
A rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a teljesítményértékelés kompetencia térképét, amely a következő elemekből áll:
I. Ajánlott vezetői kompetenciák
1. etikus magatartás/megbízhatóság
2. felelősségtudat
3. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje
4. döntésképesség
5. csoportok irányítása
6. konfliktuskezelés
7. mások motiválása
8. változások irányítása
9. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség
10. rendszergondolkodás
II. Ajánlott munkatársi kompetenciák
1. etikus magatartás/megbízhatóság
2. felelősségtudat
3. szabálytudat és fegyelmezettség
4. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje
5. kapcsolattartás, kapcsolatteremtő- és fenntartó készség
6. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség
7. szervezet iránti lojalitás