A téves számlázás is sérheti a GDPR-t
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A spanyol adatvédelmi hatóság nem fogadta el a telefontársaság azon védekezését, hogy a téves számlázás a bank hibájából történt.
A spanyol adatvédelmi hatóság (AEPD) 75.000 euró bírságot szabott ki a Telefónica Móviles España, telefontársaságra, mert jogellenesen kezelte egy érintett adatait, amikor egy harmadik személy által igénybe vett szolgáltatásokat számláztak ki neki.
Az érintett, aki nem volt telefontársaság ügyfele, felvette a kapcsolatot az adatkezelővel, hogy megpróbálja megoldani a helyzetet, de nem járt sikerrel. Az adatkezelő szerint a számlákat az érintett nem fizette ki, és az adatfeldolgozási hibát a bank követte el.
Az AEPD úgy ítélte meg, hogy a Telefónica Móviles España, megsértette a GDPR 6. cikkének (1) bekezdését azáltal, hogy az igénylő személyes adatait megfelelő jogalap nélkül kezelte, és ennek következtében megbírságolta az adatkezelőt.
(edpb.europa.eu)