Az EU hatékonyabb fellépést vár az álhírek visszaszorítása érdekében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Bizottság május 26-án mutatja be a közösségi médiára és internetes cégekre vonatkozó frissített magatartási kódexet, amely arra kötelezné a Facebookot, az Alphabet Inc-hez tartozó Googlet és más nagy techcégeket, hogy hatékonyabban lépjenek fel az álhírekben való hirdetéselhelyezéssel elért bevételek visszaszorítása érdekében, számolt be a Reuters az Európai Bizottság megszerzett állásfoglalásáról.

A Bizottság azt is el kívánja érni, hogy a kisebb közösségi médiafelületekre vagy internetes kereső szolgáltatókra, privát üzenetküldő appokra, hirdetési szolgáltatókra, kommunikációs ügynökségekre és e-fizetési szolgáltatásokra, valamint e-kereskedelmi platformokra és közösségi finanszírozási / adományozási rendszerekre ugyanez a szabály vonatkozna.

A javaslat egyike azoknak, amelyek célja a 2018-ban bevezetett dezinformációra vonatkozó önkéntes magatartási kódex hiányosságainak kezelése, és amelyhez a Google, a Facebook, a Twitter, a Microsoft, a Mozilla és a TikTok is csatlakozott.

„Az álhírekből való haszonszerzés az egyik olyan terület, ahol a kódex nem tudott kellő előrelépést elérni, mert az online hirdetések továbbra is ösztönzik az álhírek terjesztését” – áll a dokumentumban.

A Bizottság azt szeretné, ha a platformok szigorítanák a szolgáltatásaikra vonatkozó tartalmi bevételszerzési és hirdetési bevétel-megosztási programok követelményeit és a tartalmak felülvizsgálatán, hogy megakadályozzák azoknak az álhíreket terjesztőknek a működését, akik szisztematikusan hozzák ezeket nyilvánosságra.

A hirdetés technológiai cégeknek viszont meg kell határozniuk a hirdetések elhelyezésére használt kritériumokat, és intézkedéseket kell elfogadniuk a hirdetések elhelyezésének ellenőrzésére.

A dokumentum szerint a Bizottság előírná, hogy a techcégek egyértelműen és hatékonyan jelöljék meg a politikai és bizonyos ügyekhez köthető hirdetéseket, megkülönböztetve őket a többi fizetett tartalomtól.

A frissített magatartási kódex meghatározza a fő teljesítménymutatókat is, hogy a hatóságok ellenőrizhessék, hogy a techcégek teljesítik-e a vállalásaikat.

A techcégeknek szeptember végéig kell közölniük a kötelezettségvállalásaikat.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. június 24.

Mi köze a kékúszójú tonhalaknak a keresetek befogadhatóságához?

Cikkünkben az Európai Unió Működéséről Szóló Szerződés („EUMSz”) 263. cikkének (4) bekezdése alapján benyújtott közvetlen keresetek (megsemmisítési keresetek) egyes befogadhatósági feltételeit vizsgáljuk, elsődlegesen az Európai Unió Bírósága által kialakított esetjog alapján.

2024. május 27.

EUB-ítélet a gyanúsítottak jogaira vonatkozó tájékoztatásról

A gyanúsítottaknak vagy a megvádolt személyeknek a büntetőeljárás során biztosítandó, az eljárási jogaikra vonatkozó tájékoztatási kötelezettség értelmezésével kapcsolatos nemzeti és uniós szabályozás összevetését tette meg az EU Bírósága.