GVH: a Vodafone kompenzálja a fogyasztókat


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelte a rá kirótt bírságot – közölte a GVH.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta: a Vodafone megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.

A Vodafone az eljárás során együttműködött a GVH-val: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta. Így a cég valamennyi ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Pass-ot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket – közölték.
A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A határidő leteltét követően a GVH részletesen ellenőrzi majd a cég fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását – közölte a hivatal.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2022. április 8.

11 milliárdos GVH-bírság: a Nitrogénművek új kérelmet nyújt be

A Nitrogénművek Zrt. szerint a Kúria 2022. április 4-én kézbesített végzésével a cég és több hozzá kapcsolódó vállalkozásnak a GVH rájuk bírságot kiszabó döntésével szembeni azonnali jogvédelem iránti kérelmét ugyan elutasította, de érdemben nem döntött az előterjesztett kérelem tartalmáról.