Uniós vizsgálat a Facebook ellen
Vizsgálatot indít a Facebook ellen az Európai Bizottság. Az eljárás célja, hogy kiderítsék, valóban megsérti-e a versenyszabályokat a közösségi oldal az apróhirdetések piacán.
Vizsgálatot indít a Facebook ellen az Európai Bizottság. Az eljárás célja, hogy kiderítsék, valóban megsérti-e a versenyszabályokat a közösségi oldal az apróhirdetések piacán.
A Facebook Inc. és a Google anyacége az Alphabet Inc. megállapodott abban, hogy „együttműködnek és segítik egymást” az online hirdetésekkel kapcsolatos megállapodásuk bírósági vizsgálata során – közölte a Wall Street Journal.
A tavaszihoz hasonló ellenőrzést tartott a GVH a hamisan vírusellenes terméket kínáló weboldalaknál, amely során ismét sok jogsértésre bukkant a hatóság.
A Google fizetni fog a francia hírszolgáltatóknak azért, hogy cikkeiket a saját platformján is megjeleníthesse. Az óriáscég egy francia fellebbviteli bíróság döntésére reagálva jelentette be, hogy hamarosan megegyezik a szakszervezettel. A forradalmi változást a szerzői jogok uniós felülvizsgálata tette lehetővé.
A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.
A Facebook 30.000 kisvállalkozást akar támogatni a világon, hogy a koronavírus ellenére a piacon tudjanak maradni.
Az EUB kimondta, hogy nem tekinthető érvényesnek az érintett hozzájárulása, ha a jelölőnégyzet előre ki van pipálva, még akkor sem, ha az érintettet tájékoztatták, hogy a pipát eltávolíthatja.