Audi RS5 – Csúcson tartva


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Alapból gyönyörű túrakupéval van jelen a piacon az Audi, amely a 354 lóerős S5 modelljét még megfejelve egy igazi GT autóval is kelleti magát a piacon. A 450 lóerős RS5 modellje kemény ligában játszik, összkerékhajtásának köszönhetően brutális menetdinamikára képes, de mellette elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete.

Az RS5 Coupé az Audi Sport RS modelljei kínálatának Gran Turismo tagja. A 4723 milliméter hosszúságú, nagy teljesítményű kupé tömény izom, elejét az RS modellekre jellemző méhsejtmintázatú rácsozattal fedett, masszív hatású légbeömlő-nyílásai határozzák meg. A Singleframe hűtőrács jóval szélesebb és alacsonyabban helyezkedik el, mint az alapmodellen, a LED-es fényszórók mellett pedig további oldalsó (igaz, némelyik céltalan) légbeömlő- és kilépőnyílások tűnnek fel. Az alap A5 modellhez képest 15 milliméterrel szélesebb, a kerékjáratok felett húzódó, erőteljesen domborodó formákat a hullámos övvonal határozza meg.

Audi RS5Teste tömény izom, amely folyamatos feszületben van, kell is, álló helyzetben is mutatja, milyen brutális teljesítményre képes (A szerző felvételei)

Audi RS5

A végsebességet a tesztautó esetében 280 km/órában limitálta a gyár, változó áttételű kormányzással pontosan irányíthatjuk és a Quattro-rendszernek köszönhetően kíméletlen kanyarsebességre képes

Hátul az ugyancsak LED-es lámpák mellett szintén funkció nélküli légbeömlő-díszeket találunk, viszont az RS-specifikus diffúzorbetét, a kipufogórendszer ovális végcsövei és a csomagtérfedélen a kiegészítő légterelőperem már komoly benyomást kelt. Az alapkivitelben 19 colos kerekeken gördül, de a tesztmodellen extra felszerelésként 20 colos könnyűfém keréktárcsák állnak rendelkezésre, melyeken 275/30 gumik feszülnek.

Audi RS5

Az első kerekeknél továbbfejlesztett, ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, míg hátul ugyancsak ötkaros konstrukció váltotta fel az előd trapéz-lengőkaros megoldását

Audi RS5

Hatalmas ajtókon keresztül jutunk az utastérbe, ülhetnénk mélyebben is, az üvegtető miatt pici a fejtér

A 2,9 literes V6-os biturbómotor semmi mással össze nem téveszthető hangzású, álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt repíti 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 250, opcionális RS-dinamikacsomaggal eléri a 280 kilométer/órát. Két turbófeltöltője középen, a hengersorok között kapott helyet, 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig igen széles, 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a rendelkezésünkre áll.

Audi RS5

A belső kialakítás hihetetlenül igényes, a kormány és a váltókar Alcantara bőrborítást kapott

Audi RS5

A 12,3 colos színes műszeregységen minden fontos infó megjeleníthető, RS-sajátosság a középre helyezhető fordulatszámérő

Az aggregát ereje sportos hangolású, a tökéletes kapcsolási időkkel működő, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón – amely ZF-gyártású – keresztül jut a központi differenciálművel szerelt quattro állandó összkerékhajtásra. A rendszer aszimmetrikusan, 60:40 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között, és hogy a dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal se legyen probléma, a hátsó tengely sport-differenciálművet is kapott, amely még különosztja a meghajtó erőt a hátsó kerekek közt.

Audi RS5

A fejtámlával egybeépített ülései kényelmesek, tökéletesen tartanak, oldaltámaszuk testre szabható. Elektromosan és manuálisan is mozgatható előre, ha hátra szeretnénk bejutni

Audi RS5

Az RS5 „fogyókúrán” is átesett az előd modellhez képest, 1655 kilogramm a saját tömege. Kívánságra a tető szénszál-erősítésű műanyag, vagyis karbon kivitelben is rendelhető

Futóműve mindenre talál megoldást, sportos és agilis menettulajdonságoknak egyaránt előnyére szolgál, de jó és igényes alternatívaként Coupénkat Dynamic Ride Control-rendszerrel is kiegészítették.

Audi RS5

Illik a belső hangulathoz a carbon alumínium-berakás, a piros varrás már csak hab a tortán

Audi RS5

Nincs kerámia fék rajta, de így is lélegzetelállító a lassulása

A szériafelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével négy vezetési szint állítható, így dinamikusabb vagy kényelmesebb stílus szerint alakíthatjuk a vezetésünket. A Comfort-mód valóban arról szól, aminek hívják, kellemesen vezethető túrakocsi áll a rendelkezésünkre a nagy kerekei ellenére is kényelmes rugózással. Míg Dynamic-módban elengedi a gyeplőt, erre még ráerősít a váltó manuális használata, melyet a kormányról pattintgatunk, remek élményeket garantálva. Individual-beállításnál pedig külön-külön magunkra állíthatjuk a főbb komponenseket, ha esetleg valamelyik beállítást túl keménynek ítélnénk meg, mert ugye a hangja ebben az állásban a legszebb, de kis sebességnél a kormányzás lehet túl kemény, így akár Comfort-módba állított kormánnyal is téphetjük 450 lóerejét.

Audi RS5

Semmi mással össze nem téveszthető hangzású a V6-os biturbós erőforrás, de az extra kipufogórendszertől kicsit többet vártunk

Ha belefáradtunk a stopperóra elleni harcba a pályán, akkor az állítható, oldaltartást adó ülései masszázsfunkcióval kényeztetik az elöl ülőket. Üléspozíciója kiváló, bár ülhetnénk mélyebben is, de nem csak a súlycsökkentés miatt, érdemes a nyitható üvegtető helyett carbon tetőt választani, mert akkor a fejtér is barátságosabb lesz. A beltér az A5 Audiból már ismerős lehet, itt csak az alul lapított, hasított bőr kormány és váltókar jelent némi változást és persze a rengetek RS felirat.

Audi RS5

25 milliós alapárral indul az A5 család legvadabb tagja, a tesztautóba még 10 millióért pakoltak extrákat

A fekete belső térben a dizájncsomag kontrasztként vörös színnel egészíti ki az összhatást. Fő elemei a kormánykerék, a sebességváltókar, a térdtámaszok, szőnyegek, illetve a biztonsági öv vörös szegélyű varrást kaptak. A hatalmas műszerfal további funkciókkal bővült: a középre helyezhető fordulatszámmérő mellett G erőket, köridőket is mérhetünk vele. Természetesen olyan funkciók, mint a teljes szélességben megjeleníthető navigációs térkép, valamint az autóval kapcsolatos infók teljes arzenálja is megjeleníthető rajta.


Kapcsolódó cikkek

2016. július 25.

Mazda MX-5 1,5 Revolution – A szélvész

A megújult Mazda MX-5 továbbviszi a világ legnagyobb példányszámban eladott roadsterének hagyományát. A Mazda agresszívabb külsővel és napjaink kihívásainak megfelelő technológiával vértezte fel a legendás roadster negyedik generációját, de hű maradt a könnyű, megfizethető árú sportautó egyszerűségének koncepciójához, valamint a tiszta vezetési élményhez.

2016. június 30.

Eredeti recept szerint – Jeep Cherokee 2,2 MJD

A Cherokee az idén ünnepelt 75 éves Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve. A negyedik generációs Cherokee a legendás amerikai márka „Bárhová eljuthatsz, bármit megtehetsz” filozófiáját merőben újszerű módon értelmezi. A Jeep Cherokee-t új 2,2 literes Multijet II turbódízel motorral és kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatát próbálhattuk. 

2016. június 14.

Ford Mustang Convertible 2,3 EcoBoost – Sárga irigység

Valószínűleg ez kerülgeti a konkurens márkák vezetőit, mióta a Ford Európába hozta a teljesen új fejlesztésű Mustangját. Van is miért izgulniuk, hiszen az új modell teljesítményével, minőségével, de legfőképp ár/érték arányával sok-sok vásárlóra számíthat. 1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. Az új, európai specifikációjú Ford Mustang 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak. A Fastback és Convertible változatban készülő új Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5,0 literes V8-as blokk 421 lóerővel vagy a 2,3 literes EcoBoost erőforrással, amit most mi is vezethettünk. Nyár révén persze tető nélkül.

2016. február 1.

Fiat 500X -És a karrier tovább folytatódik

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X, az 500-as összetéveszthetetlenül legendás formavilágának új dimenzióját mutatja meg, amelyben az ikonikus stílus és egy modern crossover koncepciójával találkozik. Kiegészülve  terepképességekkel, hiszen az új 500X a Fiat és a Jeep közös házaságából jött létre.

2015. október 9.

Alumíniumba bújtatva – Jaguar XE R-Sport

A vezetésre termett, hátsókerék-hajtású Jaguar XE fejlett, könnyű szerkezetének, áramvonalas formatervének, pompás belterének, valamint kiemelkedő rugózási komfortjának és vezethetőségének köszönhetően újraértelmezi a sportszedán fogalmát.