Német versenyjogi vizsgálat a Google Showcase ellen
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A német versenyhatóság vizsgálja a Google News Showcase platformját, amely híreket kínál a techóriás hírportálján és a versenyhatóság szerint hátrányos lehet a kiadók közötti versenyre.
A Google-lal folytatott együttműködés vonzó lehet a kiadók és más hírszolgáltatók számára, és jobb információs szolgáltatásokat kínálhat a fogyasztóknak. „Biztosítani kell azonban, hogy ez ne vezessen diszkriminációhoz az egyes kiadók között” – áll a versenyhatóság közleményében.
„A Google erős pozíciója a végfelhasználókhoz való hozzáférésben sem vezethet a kiadók vagy más hírszolgáltatók közötti verseny korlátozásához.”
Válaszul a Google elmondta, hogy a tavaly ősszel piacra dobott Showcase-terméke az újságírás támogatását szolgálja, olyan termékekre és forrásokra építve, amelyekből minden kiadó profitálhat.

„A Showcase egy nemzetközi licencprogram a hírekhez – a partnerek kiválasztása objektív és megkülönböztetéstől mentes kritériumok alapján történik, és a partnerek tartalmait nem részesítik előnyben a rangsorban” – nyilatkozta Kay Oberbeck szóvivő. Hozzátette, hogy a Google együttműködik a versenyhatósággal.
Néhány napon belül ez a második ügy a Google ellen, miután a német versenyjogi testület vizsgálatot indított arról, hogy az amerikai keresőóriás visszaél-e a piaci erőfölényével a felhasználói adatok kezelésében.
A bonni központú versenyhatóság a német versenyjogi törvények közelmúltbeli reformjának eredményeképpen kibővített hatáskörrel jár el, amelyet már fel is használt a Facebook és az Amazon adatkezelési gyakorlatának vizsgálatára.
(reuters.com)