A Facebook után a Google és a Twitter is szigorít


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A közösségi médiaszolgáltatók a bizonyítékokkal alá nem támasztott, állítólagos választási csalásokra és a választási iroda közleményét megelőzően közölt eredményekre fognak koncentrálni.

A novemberi amerikai elnökválasztáskor a Twitter és a Google blokkolja majd az idő előtt közzétett győzelmeket tartalmazó posztokat, követve ezzel a Facebook példáját, amellyel megpróbálják kiküszöbölni a választások manipulálását.

A Twitter az új szabályok alapján káros félretájékoztatásként kezel minden olyan tweetet, amely hamis állításokat fogalmaz meg a választási csalással kapcsolatban, vagy idő előtt közöl állítólagos választási eredményeket.

A közösségi médiavállalatnak jelenleg nincsen szabálya az ilyen tweetek ellen, mert félretájékoztatási politikája csak azoknak az üzeneteknek a leküzdésére irányul, amelyek „közvetlen kárt” okozhatnak, de szeptember 17-től kezdődően a Twitter a választásokkal kapcsolatos bizonyos állításokat is ebbe a kategóriába sorolja majd.

„A Twitteren az emberek közvetlenül hallgathatják a megválasztott tisztviselőket és a jelölteket, itt érik el a legfrissebb híreket, ezért egyre inkább információforrásként használják, amikor arról akarnak dönteni, hogy kire szavazzanak a választásokon” – számolt be a vállalat blogbejegyzésében.

Az új szabályok nem kötelezik a Twittert arra, hogy eltávolítsa az ilyen téves információkat. Helyett dönthetnek úgy, hogy címkézik a hamis tweeteket, ahogyan azt Donald Trump korábbi választási tweetjeivel tették.

A Google irányelvei a keresőszavak automatikus kiegészítésére összpontosítanak, amely javaslatokat kínál a keresendő kifejezésekre a felhasználók által megadott adatok alapján. A vállalat el fogja távolítani azokat az előrejelzéseket, amelyek úgy néznek ki, mintha azok „egy adott jelölt vagy párt mellett vagy ellen szólnának”.

Eltávolítják azokat a javaslatokat is, amelyek bármilyen információt tartalmaznak a szavazási módszerekről, követelményekről vagy a szavazóhelyekről: például a vállalat szerint keresési javaslatokként sem a „telefonon szavazhat”, sem a „telefonon nem szavazhat” felirat nem jelenik majd meg.

A Google hangsúlyozta, hogy az új szabályok nem befolyásolják a keresési eredményeket.

A múlt héten a Facebook vezetett be hasonló szabályrendszert. „Ezek a választások nem a szokásos módon zajlanak majd” – írta Mark Zuckerberg egyik bejegyzésében. „Ha bármelyik jelölt vagy kampánya még az eredmények véglegessé válása előtt kihirdetni a győzelmét, akkor hozzáadunk egy címkét a posztjukhoz, amely egyértelműen jelzi, hogy a hivatalos eredmények még nincsenek meg, és az embereket a hivatalos eredményeket közlő oldalakra irányítjuk” – jelentette be a Facebook.

Egyik vállalat sem nevezte meg kifejezetten Donald Trumpot az új szabályok bevezetésének okaként, de egy ideje növekszik a félelem, hogy az elnök visszaélhet a késleltetett eredményekkel, részben a levélben történő szavazás gyors növekedése miatt, és még a hivatalos számok előtt győztesnek nyilváníthatja magát.

(theguardian.com)




Kapcsolódó cikkek