Compliance & Investigations Hungary 2023 konferencia a Wolters Kluwer részvételével


A folyamatosan változó compliance terület újdonságairól, a különböző ágazatok compliance kihívásairól is szó lesz a Magyar Vállalati Compliance Társaság éves szakmai eseményén, a Compliance & Investigations Hungary 2023 konferencián. A szeptember 15-én megrendezésre kerülő rendezvény egyik fő támogatója a Wolters Kluwer Hungary, amely a konferencián előadóként is jelen lesz: bemutatja a Pécsi Tudományegyetemmel közös projektjét, a vállalati ökoszisztéma létrehozását segítő Okos Révkalauz platformot.

Szeptember 15-én személyes részvétellel kerül megrendezésre a Magyar Vállalati Compliance Társaság éves szakmai eseménye, a Compliance & Investigations Hungary 2023 konferencia. A Wolters Kluwer Hungary által támogatott rendezvény lehetőséget nyújt arra, hogy a terület iránt érdeklődők tájékozódjanak az újdonságokról, betekintést nyerjenek a különböző ágazatok compliance kihívásaiba, áttekinthessék a legújabb szabályozásokat és gyakorlatokat.

Terítéken az MVCT munkabizottságainak elmúlt évi tevékenysége is

A Compliance & Investigations Hungary 2023 konferencia során a résztvevők betekintést nyerhetnek a Magyar Vállalati Compliance Társaság (MVCT) munkabizottságainak elmúlt évi tevékenységbe is. Így hallhatják a Versenyjogi munkabizottság szekció, az Állami vállalati munkabizottság szekció, az Egészségügyi és gyógyszeripari munkabizottság szekció, és az Adatvédelmi munkabizottság szekció vezetői összefoglalóját, az adott ágazatok szabályozásával kapcsolatos újdonságokat, kihívásokat.

Az Adatvédelmi munkabizottság szekciójának előadása keretében egy interaktív panelbeszélgetésre is sor kerül „MI compliance” témában. A konferenciát kötetlen beszélgetés és Networking zárja.

A részletes szakmai programot itt találja.

Bemutatkozik az Okos Révkalauz ökoszisztéma

A résztvevők a szakmai program során megismerhetik a Wolters Kluwer Hungary Kft. és a Pécsi Tudományegyetem ÁJK Munkajogi és Társadalombiztosítási jogi tanszék közös projektjét, az Okos Révkalauzt. A 2021-ben elindult együttműködés keretében olyan innovatív foglalkoztatási, munkajogi és versenyjogi mechanizmusok fejlesztésén dolgoznak, amelyek célja a munkáltatók és a munkavállalók számára egyaránt hasznosítható digitális munkajogi ökoszisztéma kialakítása.

Az Okos Révkalauz platform olyan, több modulból álló szolgáltatáscsomagból áll, amely – a digitalizáció, az automatizáció és az adott vállalattípusra szabott tartalom segítségével – leegyszerűsíti és meggyorsítja a jelenleg manuálisan végzendő, jogi tapasztalattal rendelkező munkavállalót igénylő feladatokat.

A projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) közreműködésével a 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00306 számon az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával a Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása pályázati program finanszírozásában valósul meg.

A digitális jogi ökoszisztéma kialakítását küldetésének tekinti a Wolters Kluwer Hungary. Ezt tanúsítja legújabb fejlesztése is: a Dokumentumfigyelő  megoldással a szervezet automatikusan követheti a dokumentumaiban (belső szabályzatok, szerződések stb.) hivatkozott jogszabályok változásait, ezáltal egyszerűen biztosíthatja a jogszabályoknak való megfelelőségüket. Változás esetén ugyanis a modul  értesítést küld a szervezetnek, jelzi a változás miatt átnézendő dokumentumokat.

A Wolters Kluwer Hungary Kft. és Pécsi Tudományegyetem közös előadására „Okos Révkalauz ökoszisztéma a vállalati compliance szolgálatában” címmel 9.30 órától kerül sor.

A Wolters Kluwer Hungary a Jogászvilág kiadója.  A cikk a Wolters Kluwer Hungary termékeire/szolgáltatásaira vonatkozó reklámot tartalmaz. 




Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ezentúl minimum két év jótállást kell vállalni a tartós fogyasztási cikkekre

Tíz fogyasztóvédelmi tárgyú kormányrendelet módosítását tartalmazza a fogyasztóvédelemmel összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló jogszabálycsomag, amely érinti egyebek mellett a légi személyszállítás, a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásának a szabályait, a kereskedelmi tevékenységek végzésének a feltételeit, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződéseket, illetve az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazás biztosításával kapcsolatos eljárási szabályokat is. A változások egy részét 2024. május 8-tól kezdődően alkalmazni kell.

2024. május 7.

NIS2: ki legyen az információs rendszerek biztonságáért felelős személy?

A kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan-törvény” hatálybalépésével kezdetét vette Magyarországon is az EU új NIS2 (Network Information System v2) irányelvének átültetése a hazai jogrendbe. Ezek az információvédelmi követelmények minden eddiginél szélesebb kört érintenek, az előzetes becslések alapján közvetlenül 2500-3000 társaság került a hatálya alá. Az érintett cégeknek  2024. június 30-ig már csak alig két hónap áll rendelkezésükre, hogy bejelentkezzenek a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságához (SZFTH).  A regisztráció során adminisztratív és technikai jellegű cégadatok megadása mellett az információs rendszerek biztonságáért felelős személy (IBF) adatait és elérhetőségét is fel kell tüntetni. Kóczé Péter a Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég digitális üzletágának vezetője segít átgondolni, hogy mi alapján válasszuk ki a cég számára optimális megoldást.