
Nem minden mese vége “happy end”
Cikkünkben a Gömböc védjegybejelentésének történetét dolgoztuk fel.
Cikkünkben a Gömböc védjegybejelentésének történetét dolgoztuk fel.
A rosszhiszemű védjegybejelentés világméretű probléma. Az ilyen típusú védjegybejelentések száma folyamatosan nő, és ez veszélyezteti azokat a gazdasági szereplőket, akik a védjegyeik oltalma érdekében sok pénzt és energiát fordítanak a védjegyeik jó hírére.
Az Európai Unió Törvényszéke helybenhagyta az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) második fellebbezési tanácsának (BoA) határozatát, amelyben kijelentette, hogy a kinyitható italdoboz hangja, majd rövid csend és pezsgés hangzás, nem lajstromozható uniós védjegyként (EUTM) a megkülönböztető képesség hiánya miatt[1].
A Chanel elveszítette az EUB előtt a Huawei logó hasonlósága miatt indított bírósági eljárást.
Az EUB szerint az EUIPO tévesen minősítette leíró jellegűnek a Hell szóvédjegyet, mert az nem a kávétermék világos pörkölésére utal.
Hétfőtől a kis- és közepesvállalkozásokat 20 millió eurós támogatási alap segíti szellemitulajdon-jogaik védelmében – közölte az Európai Bizottság.
Hosszú évek után lezárult a Rubik’s Brand Ltd. által, több jogi forduló után az Európai Unió Törvényszékén indult eljárás, a döntéssel egy 20 éves monopóliumot töröltek el, azaz mostantól szabadon gyártható a Rubik-kocka.
Ha valaki egy megjelölését védjegyként lajstromoztatta, nem csupán jogosultságot szerez, de egyúttal kötelezettsége is keletkezik annak használatára.” – figyelmeztetett dr. Lantos Judit, a Danubia Legal partnere.