A Facebook után a Google és a Twitter is szigorít


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A közösségi médiaszolgáltatók a bizonyítékokkal alá nem támasztott, állítólagos választási csalásokra és a választási iroda közleményét megelőzően közölt eredményekre fognak koncentrálni.

A novemberi amerikai elnökválasztáskor a Twitter és a Google blokkolja majd az idő előtt közzétett győzelmeket tartalmazó posztokat, követve ezzel a Facebook példáját, amellyel megpróbálják kiküszöbölni a választások manipulálását.

A Twitter az új szabályok alapján káros félretájékoztatásként kezel minden olyan tweetet, amely hamis állításokat fogalmaz meg a választási csalással kapcsolatban, vagy idő előtt közöl állítólagos választási eredményeket.

A közösségi médiavállalatnak jelenleg nincsen szabálya az ilyen tweetek ellen, mert félretájékoztatási politikája csak azoknak az üzeneteknek a leküzdésére irányul, amelyek „közvetlen kárt” okozhatnak, de szeptember 17-től kezdődően a Twitter a választásokkal kapcsolatos bizonyos állításokat is ebbe a kategóriába sorolja majd.

„A Twitteren az emberek közvetlenül hallgathatják a megválasztott tisztviselőket és a jelölteket, itt érik el a legfrissebb híreket, ezért egyre inkább információforrásként használják, amikor arról akarnak dönteni, hogy kire szavazzanak a választásokon” – számolt be a vállalat blogbejegyzésében.

Az új szabályok nem kötelezik a Twittert arra, hogy eltávolítsa az ilyen téves információkat. Helyett dönthetnek úgy, hogy címkézik a hamis tweeteket, ahogyan azt Donald Trump korábbi választási tweetjeivel tették.

A Google irányelvei a keresőszavak automatikus kiegészítésére összpontosítanak, amely javaslatokat kínál a keresendő kifejezésekre a felhasználók által megadott adatok alapján. A vállalat el fogja távolítani azokat az előrejelzéseket, amelyek úgy néznek ki, mintha azok „egy adott jelölt vagy párt mellett vagy ellen szólnának”.

Eltávolítják azokat a javaslatokat is, amelyek bármilyen információt tartalmaznak a szavazási módszerekről, követelményekről vagy a szavazóhelyekről: például a vállalat szerint keresési javaslatokként sem a „telefonon szavazhat”, sem a „telefonon nem szavazhat” felirat nem jelenik majd meg.

A Google hangsúlyozta, hogy az új szabályok nem befolyásolják a keresési eredményeket.

A múlt héten a Facebook vezetett be hasonló szabályrendszert. „Ezek a választások nem a szokásos módon zajlanak majd” – írta Mark Zuckerberg egyik bejegyzésében. „Ha bármelyik jelölt vagy kampánya még az eredmények véglegessé válása előtt kihirdetni a győzelmét, akkor hozzáadunk egy címkét a posztjukhoz, amely egyértelműen jelzi, hogy a hivatalos eredmények még nincsenek meg, és az embereket a hivatalos eredményeket közlő oldalakra irányítjuk” – jelentette be a Facebook.

Egyik vállalat sem nevezte meg kifejezetten Donald Trumpot az új szabályok bevezetésének okaként, de egy ideje növekszik a félelem, hogy az elnök visszaélhet a késleltetett eredményekkel, részben a levélben történő szavazás gyors növekedése miatt, és még a hivatalos számok előtt győztesnek nyilváníthatja magát.

(theguardian.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 9.

Olaszországban jogvita lett a strandolásból

Az olasz tengerpart elképzelhetetlenek strandfürdők nélkül. Az önkormányzatok évtizedekig átláthatatlanul adták ki az üzemeltetési jogokat, megsértve az uniós versenyjogot. A következőkben a szerző egy bizarr jogi és politikai vitát tár a Jogászvilág olvasói elé.

2024. június 24.

Mi köze a kékúszójú tonhalaknak a keresetek befogadhatóságához?

Cikkünkben az Európai Unió Működéséről Szóló Szerződés („EUMSz”) 263. cikkének (4) bekezdése alapján benyújtott közvetlen keresetek (megsemmisítési keresetek) egyes befogadhatósági feltételeit vizsgáljuk, elsődlegesen az Európai Unió Bírósága által kialakított esetjog alapján.