A Twitter nem tartotta be a techcégekre vonatkozó új szabályokat?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Rekha Palli az indiai Delhi Legfelsőbb Bíróságának bírája kötelezte a Twitter amerikai közösségi médiaóriást, hogy tartsa be az ország nemrégiben elfogadott technológiai szabályait, miután a cég állítólag elmulasztotta kijelölni a panaszfelelősét.

Rekha Palli az indiai Delhi Legfelsőbb Bíróságának bírája kötelezte a Twitter amerikai közösségi médiaóriást, hogy tartsa be az ország nemrégiben elfogadott technológiai szabályait, miután a cég állítólag elmulasztotta kijelölni a panaszfelelősét.

A bírósághoz benyújtott kereset szerint a Twitter nem tartotta be az új szabályokat, amikor Amit Acharya Twitter-felhasználó felfedezte, hogy „rágalmazó, hamis és valótlan” tweetek jelentek meg róla, de nem volt olyan kijelölt személy, akihez panaszát benyújthatta volna.

Az Indiában nemrég elfogadott közvetítői irányelvek és a digitális etikai kódexre vonatkozó szabályozás lehetőséget biztosít a Twitter-felhasználóknak, hogy panaszt tehessenek a rágalmazó tweetek és a közösségi média oldalon róluk közzétett hamis állítások ellen a panaszügyi felelősnél. Palli bíró három hetet adott a Twitternek, hogy kijelöljön egy panaszügyi felelőst.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A Twitter azzal érvelt, hogy május végén kijelölt egy panaszügyi felelőst, ezzel eleget téve az új szabályozásnak.

Helyi hírek szerint a tárgyalás során Palli bíró tisztában volt azzal, hogy az indiai bíróságok milyen megközelítést alkalmaznak az új technológiai szabályok érvényesítésére. Azt mondta, hogy „ha a szabályok érvényben vannak, azokat mindaddig be kell tartani, amíg meg nem változtatják őket. Nagyon egyszerű, ha vannak szabályok, nincs más választás, be kell tartani őket -fogalmazott a bíró.”

Az ország új technológiai szabályait februárban vezették be és május 25-én léptek hatályba. A szabályozás tiltja, hogy a digitális tartalomszolgáltatók törvénytelen anyagokat tároljanak, etikai kódexet írtak elő számukra és a megjelenő tartalmat is kötelesek moderálni.

Akkor az indiai kormány kijelentette, hogy „a kormány támogatja a közösségi média társaságok működését, üzleti tevékenységük folytatását és nyereségre törekvést Indiában, ugyanakkor érvényt kell szerezniük India alkotmányának és törvényeinek.”

(jurist.org)




Kapcsolódó cikkek