Skoda Enyaq iV 80 – Kezdetnek egészen kiváló
Merész lépésre szánta el magát a Skoda, bár számára nem teljesen ismeretlen az elektromos autók piaca, hiszen ott volt neki a Citigo, de az Enyaq egészen más: egy teljesen új történet kezdete.
Merész lépésre szánta el magát a Skoda, bár számára nem teljesen ismeretlen az elektromos autók piaca, hiszen ott volt neki a Citigo, de az Enyaq egészen más: egy teljesen új történet kezdete.
Az RS5-modell az Audi sporttagozatos osztályának középső tanítványa, amely 50 lóerővel erősebb, mint a kistestvér RS3 és 150 lóerővel gyengébb, mint az RS6/RS7 fivérekben található szintén ikerturbós de V8-as erőforrás. Azt kell mondanunk, ez is elég. De tényleg!
A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszútávú kutatási és fejlesztési programja meghirdetésekor használta az „ion” és „unique” szavak ötvözéséből keletkezett IONIQ kifejezést. Immár almárkaként itthon vehettük szemügyre legújabb és igencsak látványos modelljét, az Ioniq 5-ös modellt.
Végtelen kalandban lehetett részünk, az Audi egy kaptafa alatt mutatta meg a média részére az összes galád teljesítményű RS modelljét, de közelebbről ismerkedhettünk a szintén nem gyenge e-tron GT modellel, amely egy jó kapocs a kétféle motorfajta közt, valamint engedve a napfény csábításának, egy kabrió S modell is a kezünk közé került.
Érkeznek útjainkra a hidrogénüzemanyag-cellás járművek, a Hyundai az ix35 Fuel Cell szabadidőjármű bevezetésével annak idején az autóiparban elsőként kínált sorozatgyártásban hidrogéntechnológiát. A NEXO bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben.
A Ford tovább bővítette a vadonatúj Kuga-modelljük elektromos hajtású kínálatát, amely akár 1000 kilométert is képes megtenni két tankolás között, miközben az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni.
…Amit senkinek sem kell bemutatni, és még azt sem mondhatjuk, hogy aki nem ismeri, az a világtól elzártan él, teljesen globalizációmentesen, mert a Defender onnan jön, ahol nincs semmi és oda tart, ahol még kevesebb van. A Defender név 1990 óta létezik, előtte csak számokkal jelölték a szériákat és a típusokat. A 90-es és 110-es számok a tengelytávra utalnak és talán az elnyűhetetlen stílusa mellett ez az egyetlen, ami maradt belőle. Az újkori Defendert hosszú tengelytávval és 240 lóerős, négyhengeres dízelmotorral tettük ki a nyúzópróbáknak.
Azt kell mondjuk, a megújult Hyundai Tucson nem az előző generáció megfiatalítása, hanem egy igazi új modell, amely csak a nevét örökölte. Formavilága és műszaki felhozatala forradalmi jelentőséggel bír a Hyundai számára.
A Gran Coupé megjelenésével új kategóriát nyitott magának a BMW, most először a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé válik a magasabb gépkocsi-szegmensekben hatalmas sikernek örvendő négyajtós kupék karosszériakoncepciója.
A Porsche a Panamera esetében továbbra sem engedte el a határozott sportkocsi-feelinget. Sőt, a tesztelt modellünk esetében még rátett egy lapáttal, egyes európai versenypályákon a saját kategóriájában körrekorddal szárnyalt, de konkurensek közbeléptek, így a frissítés során pár lóerő-többlet és a finoman áthangolt hajtásrendszer újra a csúcsra lökte. De a teszt végeztével úgy gondoljuk, ebben a Porschéban az az úr, aki hátul ül.