Bejegyzések mesterséges intelligencia címkével

A generatív MI szerepe az ügyvédi irodákban
2023. szeptember 6. Cégvilág

A generatív MI szerepe az ügyvédi irodákban

10 hónappal a generatív mesterséges intelligencia megjelenése után kevés jogi szakember vitatja azt az elképzelést, hogy a technológia végső soron megváltoztatja az ügyvédek jogi szolgáltatásnyújtását. Ennek ellenére sok szakember fejében ott motoszkál a kérdés, hogy a generatív mesterséges intelligencia pontosan hol lesz a legnagyobb hatással egy ügyvédi irodában, és mely konkrét funkciókat alakítja át a technológia.

2023. augusztus 31. Világjogász

A mesterséges intelligencia szerepe a közigazgatásban

A ma emberének élete és jóléte szorosan összefügg az adatok és az egymással összekapcsolódó modern technológiák alkalmazásával. A mesterséges intelligencia (MI) már most érezteti hatását, akár a mindennapi életünkben is. Ezért is van óriási jelentősége annak, hogy 2023 júniusában az Európai Parlament elfogadta tárgyalási álláspontját a mesterséges intelligenciára vonatkozó törvénnyel kapcsolatban. Ez lesz a világ első átfogó szabályrendszere a mesterséges intelligencia kockázatainak kezelésére.

2023. augusztus 22. Cégvilág

Ambivalens a vezérigazgatók viszonya a mesterséges intelligenciához

A mesterséges intelligencia (MI) társadalmi, etikai és a biztonsági kockázataitól tartanak leginkább a döntéshozók – mutat rá az EY 1200 vezérigazgató (CEO) bevonásával készült nemzetközi kutatása. Elsöprő többségük be fog fektetni valamilyen MI-alapú technológiába – derül ki a lapunkhoz eljuttatott felmérésből.

Felválthatja-e a bírákat a mesterséges intelligencia?
2023. augusztus 14. Szakma

Felválthatja-e a bírákat a mesterséges intelligencia?

A fenti kérdésre a válasz nem, legalábbis egyelőre nem. Ez részben azért van így, mert a bírói döntéshozatalt nagyon sok tényező befolyásolja. Az Ausztrál Jogreform Bizottság megjegyezte, hogy ezek közé a tényezők közé tartozik az indukció és az intuíció, valamint a döntések társadalmi hatásának értékelésére való képesség. Ha azonban a technológiák támogatni tudják a döntéshozatalt (például azáltal, hogy lehetővé teszik a résztvevők számára a lehetséges kimenetel pontosabb meghatározását vagy leegyszerűsítik az eljárásokat), akkor egyre nagyobb szerepet játszhatnak a jogviták bizonyos formáiban. A következőkben a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek igazságszolgálatatásban történő felhasználhatóságát kívánom kifejteni.

Új fejlesztések: már a mesterséges intelligenciára is támaszkodik a Jogtár
2023. július 12. Szakma
Támogatott tartalom

Új fejlesztések: már a mesterséges intelligenciára is támaszkodik a Jogtár

A Jogtár folyamatos fejlesztésével a Wolters Kluwer Hungary célja, hogy a felhasználók számára lehetővé tegye a hatékonyabb munkavégzést, a gyorsabb döntéshozatalt. Legaltech társaságként fontosnak tartjuk, hogy a fejlesztésnél jövőbe mutató, innovatív megoldásokat is alkalmazzunk, amelyek a 2023. első félévi frissítésekben is tetten érhetőek már. Az újdonságokat a felhasználók ingyenesen érhetik el. 

2023. július 10. Világjogász

Mesterséges intelligenica a HR világában

A CVS Health cégnél állásinterjún vett részt egy jelölt, aki azt állította, hogy őt és más interjúalanyokat mesterséges intelligencia alapon működő hazugságvizsgálatnak vetették alá, amelyről nem kaptak megfelelő tájékoztatást – derült ki egy pertársaság keresetéből, amelyet nemrégiben terjesztettek elő az Egyesült Államok Massachusetts Kerületi Bíróságánál. Ezt az ügyet először a Law.com Radar tette közzé.

2023. július 6. Cégvilág

A gazdasági nehézségek ellenére a cégek 85%-a növeli a befektetéseit a felhős megoldásokba

Tíz vállalatból több mint nyolc fektet a felhőbe, de csak minden ötödik képes hatékonyan használni a technológiát – derül ki a Magyarországon is aktív globális IT vállalat, a Unisys friss kutatásából. A több mint kétezer cég megkérdezésével készült tanulmány szerint a gazdasági nyomás dacára a cégek fokozzák a befektetéseket az új technológiákba, de a szakemberhiány és a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos etikai aggályok miatt nem mindegyik tudja kiaknázni a digitalizációban rejlő potenciált.

Az ügyfélszolgálatokon is áttörést hoz a mesterséges intelligencia
2023. június 23. Cégvilág

Az ügyfélszolgálatokon is áttörést hoz a mesterséges intelligencia

Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd.